onsdag 14 september 2011

I get a good feelin'

Onsdagar udda veckor börjar jag kvart i två och går till tio över fyra. Så då rider jag innan skolan. Blev markarbete på Mary och Calle. Mary var ganska okoncentrerad idag, hon vill gärna bli det när man tränar hemma. Sen ibland när jag är hos Kjell så kan hon vara hur fin som helst. Men, vi jobbade på, sidvärtsrörelser och förvänd galopp samt galoppombyten. Sen lite markarbete på Calle, som gick så fint idag! Underbart. Han är ju en väldigt pigg och framåt häst och inte direkt den ultimata dressyrhästen men han lyssnade riktigt bra på mig. Vi red mest grundläggande i och för sig. Men lite skänkelvikning, tempoväxlingar och liknade. Måste dock byta bett på honom, alldeles för stark för lilla mig med vanligt bett. Så ska prata med hanna som äger honom lite, vet att hon har haft något annat också. Sen ikväll åkte vi till en som heter stefan, där jag hoppade Mirre lite. Han gick bra. Hoppade inte så många språng, ville bara känna på honom lite inför helgen. Hoppade 1m ungefär. Fin lilla Mirre. Träffade en tjej där som vi känner som hade en unghäst jag kanske skulle ta hem till våren. Skulle vara jättekul, men ska eventuellt få hem en femåring i vår också sen har jag ju redan tre hästar, men vi får se:)Bild från i söndags :)

Inga kommentarer: