söndag 4 september 2011

DM resultat



I helgen har det varit Distriktmästerskap i Gislaved. Hade med mig min egna ponny Bloody Mary och sen min tränares c-ponny, Mr Blue(Mirre) som jag tävlar då han ska säljas.

I lördags var det två kval först LB, fick en jättefin runda där med Mirre och nollade. Mary kändes grymt fin, men hon är väldigt pigg och stark. Var nolla fram till nästa sista hindret, var en lång galoppsträcka så där blev hon lång och då hoppar hon inte, fyra fel där alltså. Men annars kändes hon kanon!

Sen var det LB+5 alltså 95 för Mirre och 1.05 för Mary. Mirre kändes lika bra denna rundan tyvärr blev det ett missförstånd mellan honom och mig på hinder nr 5 så han kom helt fel på det, han hoppade men kraschade det nästan, så fyra fel. Mary kändes jättefin fin denna rundan också, men ännu piggare och ännu starkare, ett stop på 6an, likadant där, lång sträcka hon blir lång och jag har henne inte under mig, sen andra gången vi hoppade rev vi så slutade på 8 fel där. Men som sagt Mary kändes verkligen fantastisk!

Idag red jag först B-final med Mary, var verkligen supertaggad, vilket även Mary var. Ett ner på 4an, jag blev besviken och slarvred till 5 där jag fick ett stop, sen blev hon jättehet så till sista hindret hann jag inte vända upp henne så blev som en volt kan man säga, blev utesluten men hon stannade inte på två hinder. Är nöjd med henne överlag, hon bjuder jättefint på hinder men måste försöka få henne lugnare, för nu hinner jag inte med henne.

Sen A-final med Mirre, detta är ju andra tävlingen med honom och första LA så var lite nervös, var en lång bana på 12 hinder, alltså bara grund, med bla. trekombination. Mirre hoppade som vanligt bra och gick runt felfritt! Underbar känsla. Det var fem st som hade nollat hela helgen och jag hade ju med fyra fel från igår men slutade ändå på en sjätteplats! Supernöjd med det.

Nästa tävling blir om två veckor i Vaggeryd, hoppar LB LA med Mirre. Sen har jag inte bestämt ifall jag ska hoppa två LB med Mary eller LB LA.

Inga kommentarer: