fredag 16 september 2011

Charlie

Tänkte berätta lite om min c-ponny, Charlie, som nu är utlånad till en tjej som heter Alexandra.

Vi köpte Charlie 2006, 26 Augusti för att vara exakt. ;) Jag hade provridit ganska många c-ponnys innan dess men inte hittat någon jag riktigt fastnat för. Tjejen som ägde honom då, Lisa, hade honom uppstallad på Halmstad fältrittklubb. Så där var vi och provred honom. Jag ljuger ifall jag säger att det var kärlek vid första ögonkastet, jag vill mest bara ha en häst och orkade inte vänta mer haha. Charlie hade då tävlat upp till nationell MSV B i hoppning och LB dressyr. I alla fall så blev han min. Charlie var inte den enklaste när jag fick honom, han blev helt galen när han kom ut i skogen. Antagligen hade han inte blivit riden ut så mycket. Han gick knappt och lasta och så var han krubbitare. Men inne på hoppbanan funkade det alltid. Under 2007, 2008, 2009 så tog vi över 80 placeringar på lokal och regional nivå. Jag startade som högst LA med honom. Jag hade gärna velat prova medelsvår b också men jag började bli för lång, tyvärr. Våren 2010 bestämde jag mig för att låna ut honom, det var väldigt jobbigt. Charlie har en så stor personlighet, och är en sån underbar häst! Nu bor han hos Alexandra, och vi träffar dem på tävlingar ibland. Nu så tävlar charlie bara lägre klasser, vilket han nog bara trivs bra med. Charlie är den knäppaste, roligaste, och bästa häst jag vet.

Inga kommentarer: