måndag 5 september 2011

Bloody Mary osv.


Tänkte jag skulle presentera min häst för er som inte vet eller känner mig. Jag har ett d-ponny sto som heter Bloody Mary, hon är korsning New Forest / halvblod född 96. Jag har tävlat upp t.o.m. LA med henne. Hon är en väldigt känslig häst, och ganska svår riden, men hon har en enorm kapacitet. Jag har lärt mig väldigt mycket på henne som jag tror kommer underlätta när jag rider storhäst. Mary betyder otroligt mycket för mig, det är lite svårt att beskriva men hon är verkligen speciell. Det har varit många tårar men desto fler skratt.


Just nu rider jag även min tränares c-ponny, han är egentligen lite för liten för mig, men det är för han ska säljas. Jag har startat två tävlingar än så länge, LC LB i ntrk förra helgen, vinst i LC och ett ner i LB och sen DM denna helgen då jag var nolla i första kvalet ett ner i andra och i finalen som gick i LA var vi nolla och slutade på sjätteplats! En helt underbar ponny som hoppar precis ALLT.

Har en c-ponny som jag tävlat LA hoppning på men han är utlånad sen har jag en connemara som jag tävlat LB dressyr och hopp som också är utlånad. Sen har familjen några halvblod och nordsvenskar.

Inga kommentarer: