måndag 31 oktober 2011

Ja igår var det alltså KM, och det gick ju som sagt väldigt bra! Hoppade först en clearround med Mary 90 cm. Hon var fin, pigg och bjöd bra på allt, blev felfri. Sen hoppade jag 1m med Calle, kändes inte alls bra haha, men sen kom jag på att jag glömt ta av mig sporrarna sedan jag red Mary då det blev lite stressigt. Han gick nolla iallafall, han ställde verkligen upp då jag red honom fel på nästan alla hinder.. haha. Sen var det KM, Mary var nolla i grunden, det var fyra stycken till omhoppning. Jag satsade allt och det räckte! Mary kändes verkligen helt perfekt, hela dagen! Låg rätt på precis allt. Kändes underbart.
Sen var det KM med Calle, nu gick han bättre, blev nolla i grunden och jag var enda nollan i omhoppningen, så vann den med! Otroligt nöjd med hästarna, Mary kändes verkligen som jag hade bra kontakt med i alla klasser, vi bråkade inte med varandra. Calle kändes lite sådär, eller inte han utan jag. Det är väldigt stor omställning att rida dem två och jag var väldigt stressad, vilket jag inte får vara när jag rider honom. Han var i vilket fall snäll och ställde upp och hoppade, så jaa, Han är grym helt enkelt! (: Nästa tävling är om två veckor i gislaved med Calle, hoppar 1m och 105 cm.

Inga kommentarer: