måndag 31 oktober 2011

:)

Den häst som jag haft längst och som jag fortfarande äger är Julius V. Han är d-ponny, connemara på 146 cm född 94. Jag har tävlat honom upp t.o.m LA hopp och LB dressyr. Nu är han utlånad till en tjej som heter Sandra Oscarsson, som mest rider dressyr men även hoppar lite. :)


Sen har vi min lilla Charlie! han är en c-ponny importerad ifrån Belgien född 92. Vi köpte Charlie när jag var 12, och jag har helt sjukt mycket placeringar med honom. Var nästan alltid placerad i alla tävlingar! Tävlade LA hoppning med honom och hoppade någon klubbtävling MSV B också. Tävlade aldrig någon dressyr men, Lisa som ägde honom innan mig startade LB dressyr med placering. Charlie är den häst som jag fått bäst kontakt med av alla hästar jag haft. Han har en så stor personlighet. Charlie är nu utlånad till en tjej som heter alexandra och de tävlar lite lägre klasser i hoppning. LA i BRS

Sen har vi Bloody Mary! Hon är d-ponny född 96, korsning new forest och halvblod. Tävlad t.o.m MSV B hoppning. Jag har tävlat LA med henne. Hon är en väldigt känslig och pigg dam. Har verkligen lärt mig RIDA sedan jag fick henne. Hon vill alltid ligga rätt på hinder och kräver mycket av sin ryttare. Men hon är den absolut roligaste häst som finns att rida, den inställningen och kapaciteten hon besitter är det inte många ponnyer som gör. Kommer tävla henne nästa år också sedan är jag ju för gammal. Målet är att få placering i LA. Sedan ska hon troligtvis säljas eller så kanske hon ska få bli mamma..:)Bloody Mary!

Sen har jag ju även Calle, eller Castellazzo som han heter egentligen. Honom äger jag inte själv. Han är ett halvblod på 172 cm. Tävlad 150 hoppning. (140 detta året) Jag har haft honom snart två månader, hunnit rida tre tävlingar ännu varav två vinster och en tredjeplats, har bara startat 1m med honom, vill ta det lugnt. Men ska förhoppningsvis starta 110 innan året är slut. :) Calle är en jättesnäll och mysig häst. Han är väldigt pigg och framåt att rida och det märks att han älskar att hoppa! Nästa år är mitt mål placering i 120 med honom.

Calle första dagen hos mig.

Inga kommentarer: