torsdag 3 november 2011

depp

Träningen blev väl inte som jag tänkt mig direkt.. gick bra när jag red fram och allt travade över cavaletti och liknande sen skulle vi travhoppa lite. Jag har väldigt svårt för travhoppning med Calle då han gärna vill gå ifrån mig och jag har svårt att se avståndet. I alla fall så gick det sådär kom fel ganska många gånger men Calle är snäll och hoppar bra ändå, men så skulle jag komma en gång till, det var lite högre 130 kanske och ganska brett och han hoppade av alldeles för tidigt på första så kom helt fel och tvärnitade på andra. Calle är ingen häst som stannar utan anledning men han låg verkligen HELT fel så var ju klokt av honom. Dock kändes det konstigt när jag började trava och skulle komma igen, och då stannade han på första insprångt som låg på kanske 30 cm, två gånger. Så jag travade honom lite och då syntes det att han var halt, så antagligen måste han vrickat sig när han stannade. Tråkigt. Men samtidigt bra att han stannar när han har ont. Just nu är jag orolig över var det kan va, eftersom han inte svullnat så kan man ju inte se vart det sitter heller.. Men kylde hela benet i alla fall. Så får han vila några dagar nu så förhoppningsvis har det försvunnit sen. Tycker så synd om honom, han ställer alltid upp för mig och hoppar i princip hur vi än kommer, och så kan jag inte ens rida honom bra mot hindren. Mary fick vila idag. Ska markarbeta henne imorgon.

Inga kommentarer: